Korrespondent ‘in-the-making’ eller 14årig i virksomhedspraktik

Posted on 22. april 2011

0


Mit første møde med tåregas- og stenkastende israelske soldater var sandsynligvis barnemad sammenlignet med egentlige demonstrationer, men nok til at få mig til at melde mig syg og ligge i fosterstilling dagen efter.

Så da min redaktør bad mig om at ta til en demonstration i forbindelse med en fredskonference i dag, kunne jeg mærke den 14-årige pige komme op i mig. Så der stod jeg og trådte migselv over tæerne og kiggede ned i jorden, mens jeg betuttet mumlede:

“Altså, det ka jeg godt….men foretræker måske – altså hvis det er ok – så måske synes jeg, det er rarest at følges med nogen, jeg kender, men altså kun hvis det er ok, ik? Altså, hvis det andet ska dækkes, så gør jeg selvfølgelig gerne det, men synes måske, det ku være fint nok at ta med til Jerusalem…altså hvis det er ok.”

Og jeg mærkede, hvordan jeg pludselig blev drænet for enhver illusion om at være den seje, overskudsagtige, eventyrslystne udenrigskorrespondent. Og mest af alt bare var en lille pige i virksomhedspraktik, hvor jeg ‘leger’ journalist.